søndag den 17. marts 2013

Dagen vi (næsten) aldrig troede ville komme!

 SE nu lige hvad jeg stod op til i går morges! Død og pine - det sneede! Og så optimistisk som jeg nu er, tænkte jeg kun på, hvor fantastik togene måtte køre i sådan et vejr... Kære DSB, surprise me!
Forfærdeligt vejr, og dårlig kvalitet af billedet - så bliver det jo heller ikke værre :-D
Det var jo i går jeg skulle op og besøge søde, gamle Majbritt i Randers. Dagen startede jo ikke just godt med at det var sådan et møg-vejr (møg-vejr er mou-vejr.. ja, man er vel lidt reklame-skadet!), så jeg frygtede kom jeg nogensinde om derop! OVERRASKENDE(!) nok, var der overhovedet ingen ændringer, forsinkelser, tog der var skiftet ud med busser, og der var ingen der havde taget min reserverede plads i toget (har det dårligt med at vifte folk væk...), så det var da super lækkert! Noget andet var så, at da jeg lige havde sat mig i toget kom jeg i tanke om at jeg da helt havde glemt at få noget at spise og drikke! Behøver jeg at sige, at det var en meeeeeget lang tur til Randers? 

Majbritt var så sød at komme og hente mig på stationen og efter en lang tur hjem til hende, skulle der endelig laves mad! Eftersom det var hjemme ved hende, var det jo selvfølgelig også hende der skulle lave mad... Det er jo en sensation i sig selv, for det var hendes første gang i køkkenet siden hun flyttede derop :-D 
Så.... Imens vi lavede maden blev Majsen ved med at snakke om hvor fint maden skulle anrettes og lægges på flotte tallerkener, og imens blev min hjerne og mavesæk enige om denne tanke: MAAAAAAAAAAD! Intet overskud - maden skulle bare spises :-D 
Hun havde fundet en opskrift på fyldte kyllingebryster inde på www.dk-kogebogen.dk og vi lavede ganske få ændringer:

Fyldte kyllingebryster med bådkartofler og hjemmelavet/improviseret sovs
Kylling:
600 gram kyllingefilet
140 gram parmaskinke i tynde skiver
8 skiver ost
Persille efter behov
Salt
Peber

Bådkartofler:
Kartofler med skræl
Olie
Salt
Peber
All-round krydderi

Improviseret/alt godt fra køleskabet sovs:
5 dl hønsebouillon
Mel
Vand
3 spsk tomatpuré/ketchup
Paprika
Hvidløgssalt
1 dl fløde/mælk

Salt
Peber

Start med kartoflerne. Vask grundigt, skær i både og læg dem så i fadet, hvor du hælder olie, salt, peber og krydderi udover. Sæt dem i ovnen ved ca. 200 grader (uden varmluft). De skal have omkring 40 minutters tid. 
Flæk kyllingebrysterne næsten helt igennem med en skarp kniv. Fold kødet ud til et stort stykke og bank det så tyndt som muligt. Majbritt prøvede først med en gaffel, så hånden og til sidst en kagerulle :-D Men har du en kødhammer er det helt sikkert ideelt!

 Læg skinke og osteskiver på kødet sammen med persillen.
Drys med salt og peber!
Rul kyllingebrysterne sammen og hold dem sammen ved at binde dem, eller stikke tandstikker i.
Her er kyllingerne rullet, lagt i fadet og venter på at blive stegt.. Herefter kommer de i ovnen, hvor de skal stå i ca. 10 minutter, og så er der serveret :-)
Sovsen var rigtig meget improviseret og var sådan et "vi-skal-have-sovs-så-vi-ser-lige-hvad-der-er-i-køleskabet" sovs :-D Jeg hældte vand og bouillon på panden hvor kyllingen blev stegt. Så lavede jeg en jævning af mel og vand om blev hældt i. Derefter kom puré/ketchup i sammen med krydderierne. Til sidst hældes fløde/mælk i, og smages til med salt og peber. BUM - meget improviseret sovs, som egentlig også smagte okay :-D
Det endelige resultat - neeeeeej hvor var det fint :-D
 Ja, så var det jo så planen at vi skulle have drukket os hammer-lamme, men vi var begge to så mætte og trætte at vi simpelthen gik i seng :-D ÅH lad da være, sådan er det at være i 20'erne! Tilgengæld stod vi op klokken kvart i elleve i morges og hentede dejligt og lækkert bagerbrød ved en sur teenagepige! Jeeeesuus, hvem havde pisset på hendes rundstykke! 


Hun kunne heller ikke lige finde ud af at fordele brødet i poserne, så vi så da en smule grådige ud da vi gik derfra :-D
Pakket ud! MUUUUUUUMS, det var altså bare... himlen :-D
Det var lidt om min korte tur til Randers! Er endelig kommet hjem til blæse-rige Esse igen efter en lang tur i tog. Tuuuuusinde tak for skønne dage, søde Majsen! Næste gang kan du også lige lave mad - det gik jo så godt i går :-D

Det var alt fra mig! Håber at I alle har haft en fantastisk weekend, og får en god mandag i morgen også...
Husk, at det er i morgen Casper skal fremlægge sin madplan for uge 12 - jeg er lige så spændt som jer ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar