torsdag den 21. marts 2013

Den STORE forskel!


Jeg er faktisk meget sikker på, at mange af jer søde mennesker her i blog-verdenen er klar over dette, men jeg bliver nødt til at dele det igen! Der går lidt "jeg-vil-redde-hele-verdenen" i mig, når jeg ser hvor dårligt nogle af dyrene i Danmark har det. Læs Dyrenes Beskyttelse's æggeguide og tag selv stilling til hvad du vil støtte, HER! Går du og tænker på en guide til hvilken mælk, svine- eller kyllingekød du skal købe, så har de lavet flere guides som du kan se HER! :-)

Da jeg var i Bilka i mandags fandt jeg 3 kogebøger i deres fine lille samling. 3 kogebøger som jeg da nok bare er nødt til at købe! Og så kom jeg i tanke om at jeg kun var på SU, og så lod jeg dem ligge........ MEN SE LIGE PRISEN PÅ BAGEBIBLEN! Sølle 95 kroner! Efter en hurtig research på nettet, så jeg man kunne få den til 300 kr. nogen steder, og en enkelt solgte den brugt for 150! Jesus, da blev jeg ked af at jeg ikke købte den :-( 



En hel anden ting jeg lavede i mandags var, at jeg skulle en tur til hudlægen. I november 2011 var jeg i min første længerevarende klinik, og siden da har jeg gået med noget eksem på min hånd som ikke ville gå væk. Jeg gik til min egen læge i december måned, og efter 3½ måneds ventetid kom jeg endelig til hudlægen. Hun har givet mig 3 omgange lysbehandling som faktisk har hjulpet, men jeg skulle alligevel have taget den her såkaldte "lappetest", som skal konstatere om jeg har fået håndeksem, eller om jeg er allergisk overfor et eller andet stof....


Ja, sådan ser det ud! Det er umuligt at have på skal jeg lige hilse og sige. Plasteret løsner sig fordi det sidder lige på skulderbladene, og det forstår jeg simpelthen ikke at de ikke har taget hensyn til... Men, i dag skal jeg have svar - og jeg er da spændt! Det har jo en lille betydning for, hvorvidt jeg kan blive i mit valgte fag som sygeplejerske(studerende).... Krydser mine (nu meget brune, og beskidt-lignende) fingre og håber på det bedste :-) 

Håber I allesammen får en fantastisk dag - det er jo lille-fredag ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar