mandag den 1. april 2013

Madplan for uge 14 og slut på påskeferie!

 Der er ved at komme støv på overfladerne herinde på bloggen - men det har jo været påske, og jeg har været på påskebesøg ved de gamle... Jeg undlod at tage computer og kamera med hjem, så de billeder der er taget ligger på mors kamera - som jeg heller ikke her med herhjem.. Så hvad jeg har haft gang i, kan vi først få at se i næste uge (visuelt altså) :-)

Vi kom hjem i går, efter lige at have fået det sidste aftensmåltid med. Det var efter min efterspørgsel, og det var Sweet and sour pork. Det er YUM! Men billederne (og dermed også opskriften), må komme når jeg engang får fat i dem, og det bliver nok først i næste uge. Casper skal nemlig på studietur til Hamborg, så jeg tager måske endnu et smut hjem mod det midt- og vestjyske.
I dag stod var AAAALT for sent op, så sent at jeg ikke engang vil sige hvornår (fordi det er pinligt), men den ekstra time der er blevet taget fra os har åbenbart betydning :-p Så da vejret var fantastisk forslog jeg at vi kunne tage en tur over på den anden side... altså fantastiske Fanø :-D Det gik han utroligt nok med til, så vi cyklede til færgen, og så gik vi ellers bare.... og gik, og gik og gik..... Og nu har jeg lige målt det op, og det er faktisk blevet til 9 km :-D Så tror jeg da fanden jeg næsten har fået vabler på mine stakkels fødder (nej, jeg kommer åbenbart ikke så tit ud, og mine sko var nok bare heller ikke de bedste at gå i :-D) Til afslutning gav Casper is - mmhhh! :-)


Men en madplan skulle der jo også til - for det er mandag! Lørdag og søndag synes Casper vi skulle vente med at udfylde, så dem må I selv lige tænke jer til :-)


Men en hurtig lille opskrift på hvordan jeg laver stæjt' flæsk:

Stegt flæsk med persillesovs
Svinebryst i skiver
Salt og peber

Tænd ovnen på 200-220 grader normalluft
Læg alle skiver flæsk ud på skærebrættet, krydr med salt og peber, bank dem halvflade og læg dem alle på en rist. Lige nedenunder opstiller du en bageplade med bagepapir, og så skal hele svinemøjet ellers bare ind i  ovnen. Det skal have ca. 15 minutter, så vender du dem og fyrer op for varmluft ved 220 grader. Steg dem indtil de er gyldne - og så skal der serveres!

Det var alt for nu :-) Jeg er træt! Håber I har haft en rigtig, rigtig dejlig påske!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar