mandag den 29. april 2013

Mine grønne fingre

Det er forhåbentlig det jeg får engang i fremtiden! Men lige nu er de altså brune (mere end de plejer at være ;-)) og beskidte! Casper og jeg var så heldige (uafhængig af al det urban gardening som florerer her i blogverdenen for tiden) at få sådan en sød lille sag her i går af hans mor, så i dag begik jeg mig i kast med det projekt. 

Ingen af os i lejligheden ejer desværre grønne fingre, hvilket egentlig er underligt når både hans og mine forældre går rigtig meget op i haven. Man må vel gå ud fra at det er noget man tilegner sig, ved at have haven som hobby så? Anyways - så indeholder den her sag altså basilikum, purløg og persille. 3 ting krydderier som bruges meget i et køkken står der... Tjah, hvis de søde små en dag spirrer op og bliver til flotte planter - så bliver det da i hvertfald til noget, som skal bruges! Det er helt sikkert :-D



Pakken indeholder en brugsanvisning (VIGTIGT :-D), en zinkbalje, kompostjord og 3 poser med frø. Stenene er nogen jeg har taget med hjem fra en tur til Hvide Sande med mor, og de har jo så vist sig at gøre sig nyttige - ENDELIG!



I al min hast glemte jeg alt om at tage billeder af frøene der blev plantet, men til venstre kom altså basilikum, i midten persille og til højre purløg! 



Så skal baljen stå i vinduet med folie over (det må jo være en slags drivhuseffekt :-)) og hygge sig. Jorden skal bare holdes fugtig, og vupti - så skal der jo gerne dukke nogle små spirer efter 2-3 uger (Jeg kan altså ikke vente så længe!) Ps. Jeg trænger da godt nok til at få tørret støv af! :-D Pps. Kan ikke huske om jeg er kommet til at dreje på baljen, men jeg aner i hvertfald ikke i hvilken side basilikummen er længere - så det må jo blive til en overraskelse :-D
Jeg vil da i hvertfald gerne opdatere hvordan det går med mine nye tilkomne, for hvis jeg kan finde ud af det - så kan du helt sikkert også! (Jeg tror på dig :-D)

Senere i dag dukker der jo nok en madplan for uge 18 op, så kan I nu hygge jer indtil så længe :-*

Ppps. Så lige at siden har rundet 3500 sidevisninger i dag - det er da for vildt! I er SÅ seje :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar