tirsdag den 14. maj 2013

Basic knowledge... Eller???

 Jeg er syg! Og GUD hvor er jeg træt af det. Har hele dagen lagt på langs i min seng. Jeg har dog hygget mig med "Babe - den kække gris" og "Magic Mike" og så kom Casper tidligt hjem og passede på mig! Han er så sød :-D

GUD hvor jeg elsker Babe den kække gris! Jeg havde den på VHS som barn og har næsten slidt det bånd op (det var et af de få jeg havde). Men kender I ikke godt det, hvor man ser en barndomsfilm og den så giver helt ny mening når man ser den som "voksen"? WOW, jeg havde da aldrig tænkt over at Babe's mor skulle slagtes dengang! :-( Tough world! Men jeg elskede den lige så meget i dag, som jeg gjorde dengang - bortset fra at man virklig kom til at ligge mærke til animationen... Jeg mener... Fly's tunge havde et helt blåt skær.... I say whaaaaaaaaaaat :-D

I min elendighed lovede Casper at lave mad i dag. Det var heldigvis super nemt for koteletterne var marinerede i forvejen og flødekartoflerne var rester fra i søndags. Det skulle bare steges/varmes og så skulle broccolien koges.... ELLER SKULLE DEN? Vidste I at man fik det bedste ud af en broccoli ved at dampe den? På den måde bliver alle de gode vitaminer inde i den sjove grøntsag! SMART!
Men ved I hvordan man gør? (Ærlig talt, så vidste jeg det faktisk ikke...) Hvis du er lige så retarded som mig - så læs lige videre :-D

Dampede broccoli
Broccoli
1 cm vand i bunden af en gryde
1 tsk olie
½/-1 tsk salt (alt efter hvor meget broccoli du har)

Læg broccolien i en gryde og fyld den med ca. 1 cm vand. Hæld olien i vandet og drys salt i (saltet må gerne drysses på selve broccolien). Sæt så gryden til at koge indtil du synes brocollien har fået det bid som du gerne vil have. Casper gav den ca. 5-6 minutter og havde et godt bid :-)

Så nemt var det! Åbenbart......... Og det smager såååå lækkert!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar