lørdag den 18. maj 2013

Kartoffelsalat med hvidløgspølser

Madplanen er gået lidt i kludder... Jeg har helt glemt at skrive på, at jeg onsdag skulle til fødselsdag ved Marianne, så der er blevet skubbet lidt til hvad der oprindeligt var planen. I dag får I opskriften på en lækker (men nok ikke sund.....) kartoffelsalat som er super nem at lave :-)

I går var vi hjemme ved Marianne og Simon og grille. Det var super varmt, super lækkert mad og super godt selskab :-) Se min lille collage fra i går her:

Vi fik marinerede kyllingebryster, koteletter og asparges med bacon. Så var der selvfølgelig også en salat, brød og bådkartofler. Til dessert var der først skumfiduser med mariekiks og senere is med marengs og jordbær :-) Ren og skær hygge da!
Casper og jeg havde egentlig købt en pakke pølser som vi skulle have med i går, men der var simpelthen så meget mad, at vi ikke kunne spise pølserne - så de blev spist i dag i stedet for frikadeller! Bare et held at man også kan spise kartoffelsalat til pøller :-) Opskriften har jeg fundet herinde. Jeg har lavet ganske få ændringer i den... eller tilføjet kan man vel sige! Min version af kartoffelsalat:

Kartoffelsalat med cremefraiche og mayonaise 
Ca. 700 g. små kogte (kolde) kartofler (gerne nye kartofler kogt enten dagen eller nogle timer før) 
2 dl Creme fraiche
1 dl Mayonnaise
1 tsk sød sennep
1⁄2 tsk karry
2 forårsløg, skåret i skiver
½-1 spsk citronsaft
Salt og friskkværnet peber

Skær kartoflerne ud i kvarte. Bland resten af ingredienserne sammen i en stor skål (smag evt. til med hhv. citron, salt og peber) og vend forsigtigt kartoflerne over i. Lad skålen stå i køleskabet i mindst en halv times tid inden du serverer den. Så nemt var det! :-)




Hvidløgsgrillere fra Lidl - smagte lækkert! Men vi kunne kun spise 1½ hver :-)

Fik lige læst op på lidt af nervesystemet mens pøllerne hyggede sig på panden :-D





I skal i øvrigt her til sidst, lige have et lille tip.... Har du prøvet at få Heinz' salatmayonaise enten på Sunset, BK eller Bone's og tænkt.... HVOR I ALVERDEN FÅR MAN FAT I DET HENNE? I mange år har Casper og jeg gået og ledt i butikkerne efter denne hersens lækre delikatesse, men uden held! Vi fandt dog for noget tid siden i Lidl denne her sag:
OG DEN SMAGER ABSOLUT... ABSOLUT! 99% lige akkurat lige sådan som Heinz' salatmayonaise! 
Så stop looking! This is the shi*t :-D 

2 kommentarer:

  1. Ih altså hvor er jeg bare vild med din grillpande, skøn, skøn, SKØN farve... jeg er da slet ikke misundelig ;P

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, ja den er super fin! Vi er også glade for den :-D
      Den er dog et værre h****** at gøre ren igen! :-(

      Slet