søndag den 19. maj 2013

Min grillmarinade

Et hurtigt lille bitte indlæg kommer her til jer. Nu hvor solen og varmen er kommet, betyder det også for mange i det danske land, at grillen skal hives frem! Jeg elsker en sød, stærk, salt og en anelse røget smag til mit kød. Egentlig lidt en blanding af alt det gode du har i dit køkken. Så her får du opskriften på den marinade jeg hurtigt lige biksede sammen i fredags :-) Det bliver skrevet meget i ca. tal, fordi jeg bare plejer at skvatte en masse ned i skålen.. Men prøv jer frem (SMAG på den) - det plejer at virke allerbedst ;-)

Marinade (brugt til koteletter - men kan helt sikkert også bruges til meget andet kød) til ca. 7 stk. kød
Ca. 1 dl ketchup
Ca . 1 dl karryketchup
Ca. 1 dl bbq-sovs
Ca. 3 spsk soya
Ca ½-1 dl brun farin
Ca. 2 spsk citronsaft
1-2 spsk mexico krydderimix
1-2 spsk paprika
4-5 fede hvidløg hakket fint 
Salt og peber

Alt bikses sammen, kødet plumpes i og stilles til hvile i nogle timer. Gerne natten over! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar