torsdag den 30. maj 2013

Pasta penne med tomatsovs og kødboller

Sidste dag i måneden hvor jeg skal lave mad = lav budget = pasta. For en gangs skyld gik et regnestykke op for mig :-D Hvorfor skulle man ikke kunne få noget lækkert selvom der ikke er så frygteligt mange penge tilbage? Nej vel? LÆS MED!


Vågnede i morges med den værste hovedpine jeg nogensinde havde haft (altså bortset fra tømmes-hovedpinerne)! Og er næsten bange for at det er mit første migræne anfald :-( Sidder stadig med en øm skal i skrivende stund..... Men det skulle altså ikke sætte en stopper for, at jeg kom ud og nød det gode vejr. Hovedpinen lettede da vi kom over middagstid og så måtte jeg ud og cykle - sammen med Casper :-) Vi cyklede ud til de hvide mænd, solede os lidt og kørte ned til en kiosk og fik os en is. (Det må være første gang, at jeg i mit liv har sagt: "jeg skulle vist have købt en lille"! SAY WHAT!) 

Casper tager om til nogle hoveder og laver projekt igen i dag, så jeg vil sidde herhjemme for mig selv, og pleje mit klamme, dumme hovede... Og hvad er bedre end bananer med nutella??? :-D Købte også en chokoladebudding i Lidl som jeg lige skulle prøve - så det glæder jeg mig til! 


Min helt store kærlighed - altså efter Casper selvfølgelig O:-D
 Aftensmaden stod jo som sagt på pasta med tomatsovs og kødboller. Opskriften er lidt inspireret af Arla's, men ikke lavet på helt samme måde. Skriver den som jeg lavede den:

Pasta med tomatsovs og kødboller
Kødboller
400 g hakket kalv/svinekød
1 lille/mellem finthakket løg
1-1½ dl mælk
2 spsk hvedemel
2 spsk rasp
2 spsk havregryn
2 tsk parmesanost 
1 tsk oregano
Salt og peber

Bland alle ingredienserne godt sammen og lad gerne stå og trække i en times tid. Steg på panden til de er gyldne og sprøde.

Tomatsauce
1 dåse hakkede tomater (gerne med hvidløgssmag)
2-3 dl vand
3 dl mælk
1 spsk sukker
2 spsk ketchup
1 tsk groft salt

Varm alle ingredienserne op i gryden - husk at smage til. Jeg har skrevet ca. tal i fordi jeg prøvede mig frem :-) Når klumperne er kogt ud, så er tomatsovsen klar. 

Pasta koges efter anvisningen på pakken :-)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar