tirsdag den 7. maj 2013

Spaghetti bolognese - på den sunde måde!

Og endda en sund version af den! Casper var i æ køkken i dag (for en gangs skyld lige) og resultatet blev så lækkert :-) Så elsker du spaghetti, men mangler en lidt sundere version af den - så kig med her! Du vil IKKE blive skuffet!
Men først så skal vi lige have en lille update på hvordan det går med mine små kære planter... De lever i aller bedste velgående og nyder rigtig godt af den dejlige sol vi har for tiden. Jeg har stadig ikke vandet dem for de holder sig stadig fugtige,og så kan jeg ikke se nogen grund til at vande..... Now to the pictures:


Basilikum....
Purløg....
Og hele potten... Persillen venter lidt på sig endnu - men det stod der også på æsken at det ville.. Så jeg holder modet oppe (lidt endnu :-D)
Marianne og jeg droppede puls/styrke i dag, men efter den omgang mave/balle/lår træning var det SÅ dejligt at komme hjem til en mand der stod klar med aftensmaden, for det tror jeg virkelig ikke jeg havde orket! :-D Opskriften fandt jeg her og Casper har lavet den næsten lige akkurat sådan... Her får I hans version:

Spaghetti bolognese (på den lidt sundere måde)
2 spsk raps- eller olivenolie
4 stilke bladselleri
2 løg
½ peberfrugt
8 gulerødder
400 gram magert hakket oksekød
8 spsk tomatpuré
1 tsk mexikanermix
Friskkværnet salt og peber
3-4 dl grøntsagsbouillon
200 gram fuldkornspasta

Hak først alle grøntsagerne fint. Svits løg og gulerødder i olien, og tilsæt derefter bladsellerien og kødet. Når kødet er gennemstegt, hældes tomatpuré, krydderier og grøntsagsbouillonen i. Kog pastaen som anvist på pakken, og server den med kødsaucen over.
Jeg tilføjede dog en klat creme fraiche på min spaghetti... Det smagte nu også meget godt :-)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar