lørdag den 8. juni 2013

Super lækker jordbærtærte med creme og kransekagemasse

Den.... ultimative.... jordbærtærte! Er sikker på, at mine pupiller lige udvidede sig til dobbeltstørrelse af normalen! DET HER ER TÆT PÅ AFHÆNGIGHED! Det er jeg sikker på! Vil næsten vove at påstå, at den smager bedre end bagerens - og så er jeg altså MEGET glad for den... Opskriften findes lige her! Den er SÅ nem og SÅ lækker!

Ja ja, jeg ved godt at jeg også lagde en kageopskrift op tidligere på ugen.... BUT SERIOUSLY! Hvis man pludselig craver en jordbærtærte, hvad skal man så lige gøre?
Jeg er hjemme ved de gamle, og mig og min mor har været en tur i Herning. Min mor forkæler mig :'-) Men sådan er det vel at være enebarn. Nå. Men jeg smed ligesom ideen om en jordbærtærte op i luften - og hun greb den! Som sædvanlig :-D Hun er altid med på mine ideer - og især hvis det handler om kage! Hahaha! 

Jeg må desværre indrømme at jeg valgte den nemme løsning i dag....... Der blev brugt færdigkøbt kagecreme! JEG ER KED AF DET! Men jeg kunne simpelthen ikke overskue at skulle til at bande over en hjemmelavet en af slagsen, når nu jeg ikke har prøvet det før. Tilgiv mig! 
Jeg fandt inspiration til opskriften her, men jeg skriver opskriften som jeg lavede den :-)


Jordbærtærte (mængden passer til en form på ø: 26 cm) 
125 g mel
125 g margarine
25 g flormelis
Kornene fra 1 stang vanille
1 pose Odense færdiglavet kransekagemasse

1 pose kagecreme (lavet efter anvisningen på pakken)
2-4 store spsk flødeskum (pisket hårdt)
Evt. kornene fra 1 vanillestang (for ekstra vanillesmag)

Friske jordbær (vi brugte SELVFØLGELIG danske!)

Smuldr margarinen i melet. Tilsæt flormelis og vanille og ælt det så godt sammen. Det kan være svært at få det til at hænge sammen i starten, men prøv at hælde det hele ud på bordet og... ja gnid eller skub så blandingen væk fra dig. Det er lidt svært at beskrive. Melet og margarinen skal på en måde mases sammen til en sammenhæng. Stil den bagefter på køl i ½-1 times tid.
Lav kagecremen imens dejen køler, så cremen også kan nå at sætte sig.
Forvarm ovnen på 200 grader. Når dejen er kølet rulles den let ud på bordet, og lægges derefter i en smurt tærteform (26 cm). Pres den godt på plads og brug endelig alt dejen! Sprøjt så kransekagemassen ud i formen. Jeg gjorde det langs kanten i 2 lag. Bag så hele herligheden i 15-20 minutter og lad den derefter køle fuldstændig af.

Bland kagecreme og flødeskum godt sammen og hæld den ned i kagen. Halvér jordbærerne og læg på. Køl eventuelt kagen indtil den skal bruges - og nyd den nu! Den er virkelig god!








Håber I nyder weekenden! Det er søndag i morgen - så husk at få mest mulig ud af dagen :-D Kan allerede se hvordan en hel uge, præget af medicinregning, langsomt suger livet ud af mig. Så det er jo fint med en jordbærtærte som "sidste nadver" :-D

God lørdag, folks'! :-*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar