tirsdag den 6. august 2013

Den gode gamle lagkage

Jeg nyder altså min sommerferie! Men jeg har lige tid til at poste lidt billeder af en lagkage Mette og jeg lavede her den anden dag :-) Håber I også nyder ferien i fulde drag!
Vi begik os ud i at lave hjemmelavet kagecreme. Opskriften fandt jeg på Kvalimad, og den er altså super nem! Jeg har altid tænkt at det var så svært at lave sin egen kagecreme - men seriously. Jeg blev overrasket over hvor nemt det var. Så i fremtiden, så lav lige din egen kagecreme! Den er SÅ lækker og så får du også en god fornemmelse af at have udrettet noget (udover at have købt cremen og hældt mælk i :-D)
Jeg skriver opskriften som jeg lavede den - halv portion og en vanillestang i stedet for vanillesukker. 

Kagecreme (nok til 1 kagelag)
1/4 liter fløde
1½ æg (1 æg pisket, hvor du hælder halvdelen fra)
75 gram sukker
1 spsk vanillestang
1 spsk maizena
  • Hæld sukker, vanille og maizena i en gryde. Bland det godt sammen, så der ikke er nogen klumper af maizena. 
  • Hæld derefter lidt af fløden i og tænd for blusset. Rør godt.
  • Hæld resten af fløden i, rør konstant indtil det begynder at koge. Det er nu det skal begynde at tykne, og så er du faktisk færdig med cremen :-)







Ingen kommentarer:

Send en kommentar